FAQ

Veelgestelde Vragen

Helaas komen we in de praktijk voorbeelden tegen waarbij contactspray verkeerd toegepast wordt, soms met ernstige gevolgen & schade. Vele mensen kennen de term “contacspray “ en dat je hiermee een krakende potmeter of schakelaar weer tot leven kan wekken. Dit is deels waar, maar men moet wel het juiste type contacspray gebruiken én op  de juiste manier/hoeveelheid.

Ook zien we vaak dat men gehele printplaten insprayt om losse contacten op te lossen, dit is een fabel: contactspray herstelt géén soldeerverbindingen. In plaats daarvan maakt het ze juist erger door oxideren.


Technivision gebruikt :
– Uitsluitend Contact Gold 2000 contactspray (deze is potmeter & schakelaar veilig, gaat niet oxideren en laat geen residu achter)
-Kleine hoeveelheden ( meer is niet beter!)
-Op de juiste plek ( dus niet zomaar wat in een apparaat rondspuiten)

-En alleen als het echt nodig is, doorgaans demonteren we de betreffende potmeter of schakelaar en maken deze intern schoon).

Loop niet rond met uw laptop waarbij de lader nog aangesloten zit! Doorgaans kan het geen kwaad, maar een lader aansluit jack is erg gemakkelijk gebroken. Dit is dan ook de meest voorkomende klacht bij laptops.
Is de laadaansluiting toch kapot? Uiteraard bent u bij ons aan het juiste adres om deze vakkundig en betaalbaar te laten herstellen.

Doorgaans volstaat het om uw defecte toestel zonder kabel/afstandsbediening ter reparatie aan te bieden. Maar er zijn ook toestellen die uit meerdere delen bestaan, waarbij het wel noodzakelijk is om een gehele set aan te bieden. Denk hierbij aan een soundbar waarbij de voeding in de bijbehorende sub woofer zit, of een TV die een adapter als voeding heeft. In dit soort gevallen is het noodzakelijk dat we een set als “geheel” aangeboden krijgen.

Vroeger kwam het vaak voor dat een toestel een klacht had, welke goed te verhelpen was door een klap te geven om een specifieke plek op het toestel 😊  Dit ging goed, totdat deze helemaal niet meer werkte, en dan pas werd het ter reparatie aangeboden.
Ook in moderne toestellen kan dit principe nog vaak voorkomen. En het is uiteraard een keuze om een toestel pas ter reparatie aan te bieden zodra deze geheel defect raakt.  Maar houd er rekening mee dat een “af-en –toe” klacht vaak sneller, gemakkelijker en goedkoper te herstellen is indien u het toestel in deze  “beginfase “ ter reparatie aanbied.
Twijfelt u? uiteraard kunt u ook hiervoor contact opnemen en het verhaal voorleggen, Technivision kan u adviseren of het wel of niet verantwoord is om er mee door te gaan.

Tijdens het repareren van een toestel, zullen we ook altijd wat noodzakelijk onderhoud uitvoeren, per soort toestel kan dit wat anders inhouden, denk hierbij aan losse en/of slechte contacten preventief vast solderen om te voorkomen dat het een toekomstig probleem wordt, of een lade mechanisme die nog wel redelijk functioneert, maar toch net wat soepeler gaat nadat we alle geleiders schoongemaakt en opnieuw gesmeerd hebben.

Technivision repareert zoveel mogelijk op component niveau. Dit houd in dat we tijdens de diagnose fase doorgaans al een groot deel van de reparatie met succes uit kunnen voeren. De prijsopgave grens geeft ons de mogelijkheid om tijdens de diagnose al onderdelen aan de reparatie te besteden.

Onderzoeks kosten worden berekend indien een eventuele prijsopgave niet akkoord gaat, of als na onderzoek blijkt dat een toestel niet reparabel is. Het gaat hier om een vergoedding voor de tijd en eventueel materieel dat besteed is tijdens de diagnose.
Het onderzoekskosten bedrag is altijd een vast vooraf afgesproken bedrag, onafhankelijk van welke tijd er is besteed om tot de conclusie te komen dat een reparatie niet haalbaar blijkt.

Heeft u nog vragen?

Neem contact met ons op en we proberen u zo snel mogelijk te helpen.